19de dag rondje Nederland

15 juni 2018 - Renesse, Nederland

Vandaag was de laatste dag in Zeeland, morgen gaan we even haar huis om wat zaken te regelen en dinsdag gaan we weer verder. Vandaag een ritje naar Zierikzee gedaan, de dijk was lang maar het stadje wel de moeite waard. Onze camping is wel zeer internationaal, 2 Duitsers en 2 franstalige Belgen. De Belgen wilden vanmiddag een electrische grill aansluiten met als resultaat: geen stroom meer op de camping. De eigenaar kon dit wel herstellen maar de Duitsers hadden nog steeds geen stroom op hun camper. Henk, als zeer ervaren electricien, ging hen helpen. Wij hadden 3 jaar geleden ook een stroom probleempje gehad en hij dacht dat dit soortgelijk was. Hij had ook nog gelijk en kreeg uiteindelijk de stroomvoorziening van de camper weer op gang. Daar moest op gedronken worden. Alle mensen op de camping en de eigenaren van de camping deden mee.  Iedereen was bij onze camper en er gingen in een korte tijd een aantal flessen doorheen.

Na afloop gingen wij uit eten in Renesse, lekker mosselen eten. Wat bleek, onze Belgische buren zaten naast ons te eten. Wij hebben samen nog een paar cognacjes gedeeld en ook adressen. We zijn uitgenodigd in Belgie. Het enige probleem is de taal  alleen maar frans.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ruud Nieuwenhuis:
    17 juni 2018
    Dat wordt dus een cursus frans...