9e dag vakantie Mander

26 april 2019 - Mander, Nederland

1. Vandaag hebben we een dagje Ootmarsum gedaan. Het was een stuk kouder dan de afgelopen dagen maar met een lange broek en jas aan was het goed te doen. In Ootmarsum hebben we verschillende musea bezocht, komt onze museumjaarkaart weer goed van pas. Eerst hebben we een schoolmuseum bezocht waar je kon zien hoe de kinderen in het verleden les kregen, er waren veel oude schoolplaten en leesplankjes. Daarna hebben we het Drostenhuis bezocht, dat is een statig huis van een voornaam persoon vroeger, een soort rechter. We kregen een leuke rondleiding van een man die zelf bijna antiek was. Als laatste zijn we naar het openluchtmuseum gegaan, daar waren diverse huizen en gebouwen van vroeger te zien uit Twente. Ik ben nu helemaal op de hoogte van de geschiedenis van Twente en weet nu wat een kateker en een dakhaas zijn. Op aanraden van Koos zijn we ook naar de expositie van de kunstenaar Ton Schulten gegaan, hij maakt schilderijen met vrolijke kleuren en ook mooie beelden, echter iets te kostbaar voor thuis aan de muur. Monique we hebben geen krentewegge gekocht daar, ik vond de prijs van €12,50 iets te hoog. Nu maar afwachten wat het weer morgen gaat doen en of we dan nog iets kunnen ondernemen op Koningsdag.

1. Tinus:
    27 april 2019
    Men is nooit te oud om wat te leren