Coronarondje Nederland

11 juli 2021 - Wijchen, Nederland

Inmiddels zijn we al weer vertrokken uit Dordrecht. We hebben daar erg leuk gestaan op een leuke camping vlak bij de stad maar toch helemaal buiten, camping het loze Vissertje.  Wij hadden de stad nog nooit bezocht maar werden aangenaam verrast. Het is een erg mooie stad met veel mooie oude panden en veel water. We hebben daar een stadswandeling gemaakt en deze is voor herhaling vatbaar want we zijn nog niet uitgekeken. Tijdens de wandeling kwamen we langs een mooi oud pand ( huis van Gijn) die ook van binnen te bezichtigen was met onze museumkaart. Het was interessant om te zien. Je kon het rijke verleden goed zien in deze stad. De tweede dag wilden we naar de Biesbosch gaan. We hadden een kaartje gekocht voor de waterbus die vanuit Dordrecht naar de Biesbosch ging. De boot voer met een flinke snelheid. Daar aangekomen dachten we bij het Biesbosch museum uit te komen maar het was het bezoekerscentrum. We wilden graag met een boot de Biesbosch in gaan maar helaas was alles al vol geboekt, dus werd het fietsen. Dat er veel water was wisten we, maar dat we ook met de fiets over het water moesten hadden we niet helemaal ingeschat. De ene keer was het een gewone veerboot en de andere keer een heel klein pontje waar maar 12 mensen op mochten en die er minimaal 20 minuten over deed om aan de overkant gekomen. Ook hebben we de Moerdijkbrug op de fiets gedaan. Dit is zeker een stad waar we terug gaan komen. Nu staan we op een kleine camping in de buurt van Wijchen, minicamping Zus &Zus. Deze camping wordt gerund door een identieke tweeling en ziet er mooi en verzorgd uit, zeker het sanitair. Je hebt hier niet gewone douches maar een complete badkamer ter beschikking voor jou alleen. Je wordt hier ook zeer hartelijk welkom geheten. Morgen gaan we maar weer eens fietsen want de omgeving zou hier erg mooi zijn.

1. Tinus:
    12 augustus 2021