Coronarondje Nederland

27 juli 2021 - Vessem, Nederland

Na camping de Kleine Abtshoeve zijn we weer verder gegaan en wel naar camping Boszicht (originele naam) in het plaatsje Wilbertoord. Ik had er nog nooit van gehoord. De lokatie was weer mooi, rustig en in het bos. We kregen een mooie plek, de camping stond wel vol. Er was in het midden van de camping op een veld een grote zandbak met speeltoestellen voor kinderen en heel veel fietsjes, skelters en nog meer van dat soort dingen. Er waren dan ook veel kleine kinderen, de vakantie was net begonnen in het zuiden. De weersverwachtingen waren wisselvallig en er zouden regelmatig buien komen. Die zijn er echter niet geweest en dat kwam ons goed uit. Het weer was uitstekend op een klein buitje van 10 minuten op de laatste avond dat wij daar stonden. Wat je wel hoorde waren de straaljagers die daar laag over kwamen. De vliegbasis Volkel zat dichtbij en we hebben daar ook nog gekeken maar toen kwamen ze net niet over. Later zagen we wel een mooie formatie straaljagers vliegen wat toch wel indrukwekkend was. We hebben daar wel mooi gefietst in het gebied de Maashorst. Ook was Uden een leuke plaats om te zien. Er was daar in de omgeving nog een monument voor de eerste WO. Er was daar een opvangkamp geweest voor Belgische vluchtelingen( zie foto). Ook zaten we dicht bij het plaatsje Langenboom waar een politiemuseum zit. Henk wilde daar graag kijken maar het was nog gesloten vanwege de Corona. Nadat Henk contact had gehad met de beheerder en oprichter van het museum mochten we toch langs komen en kregen we een privé rondleiding, wat heeft die man veel verzameld. Hij heeft niet alleen van de Nederlandse politie spullen, maar alles wat maar met politie te maken heeft verzamelt hij. Hij krijgt goederen aangeboden vanuit de gehele wereld. We hebben daar een rondleiding van wel 2 uur gehad. Verder had het museum ook nog veel spullen zoals tractoren en nog veel meer oude spullen. Als het weer open is, is het zeker de moeite waard om te bezoeken. Nu staan we op een speciale camperplaats in Eersel, Duynenwater genaamd. Het is een aparte plek. Er staan alleen maar Campers en die staan rondom een groot meer. We hebben nu dus uitzicht op het meer wat bijzonder mooi is. De hele dag was het droog gebleven maar begin van de avond kregen we toch nog een buitje maar dat mag de pret niet drukken. Morgen zien we wel weer verder.