Coronarondje Nederland

1 september 2021 - Deventer, Nederland

We zijn weer wat verder getrokken. Vanuit Schipborg zijn we naar Appelscha gegaan. Beide plaatsen liggen niet zo ver van elkaar, maar beiden liggen wel in een mooi natuurgebied. De Boscamping Appelscha is een mooie camping die we al een keer hadden gezien tijdens een fietstocht. We kregen een prima plekje toegewezen. Omdat het weer niet zo best was hebben we gelijk maar de zijwanden en voorwand aan de luifel gedaan zodat we toch een soort voortent konden creëren. We hebben een mooie fietstocht gemaakt door het Drents Friese Wold. Zondag wilde Henk lekker naar de formule 1 kijken, dit kon omdat de Belgische tv het live uitzond. Het werd echter een fiasco vanwege het weer. Het weer was bij ons ook slecht, de gehele dag regen. Maandag was het gelukkig weer droog. Omdat we dicht bij Zevenhuizen stonden zijn Ans en Koos bij ons koffie komen drinken, konden we weer even bijpraten. Dinsdag was wasdag, dat moet zo nu en dan ook gebeuren. Gelukkig hebben ze op bijna alle campings een wasmachine en droger en hier was zelfs een strijkplank en strijkijzer aanwezig zodat alles weer strak gestreken in de kast ligt. Vandaag zijn we naar Deventer gegaan. Onderweg hebben we nog even bij Monique koffie gedronken, we kwamen er vlak langs en Monique was thuis. Nu staan we op de stadscamping Deventer. We staan aan de IJssel en er is vlak bij een klein pontje waarmee je gelijk in het centrum van de stad komt. Morgen gaan we een stadswandeling met een gids maken.

1. Tinus:
    2 september 2021