Coronarondje Nederland

14 september 2021 - Middelburg, Nederland

Knokke hebben we inderdaad gezien. Het is een mooie grote badplaats maar wel duur. Je kunt zien dat er veel rijke mensen wonen, grote huizen en dure winkels en de prijzen zijn hoog. De dames doen hun boodschappen met een golfkarretje. De dag daarna zijn we naar Sluis gegaan. Dat is een mooi oud gezellig stadje. Na Cadzand zijn we naar Vlissingen gegaan, waar we nu nog staan. De route ging via de Westerscheldetunnel met een lengte van 6,6 kilometer. De langste tunnel van Nederland. Nu staan we op een camping gelegen tussen Middelburg en Vlissingen, een kleine gezellige camping waar de kippen onze buren zijn. Zij pikken elk kruimeltje brood op. Het weer is nog steeds goed dus kunnen we er nog steeds lekker op uit trekken. Zondag hebben we een vaartocht gemaakt in de binnenstad van Middelburg en gelijk wat over geschiedenis van de stad gehoord. Maandag zijn we naar Vlissingen gegaan. Henk wilde heel graag naar een museumboot gaan die daar ligt. Het is een oude marineboot, een mijnenjager. De boot zou een aantal jaren geleden eigenlijk gesloopt gaan worden maar nu wordt deze door een groep vrijwilligers weer helemaal opgebouwd en voor publiek toegankelijk gemaakt. De renovatie is nog lang niet klaar. We kregen een priverondleiding van een oude marineman die veel over het schip en zijn vorige functie wist te vertellen. Daarna hebben we nog een stuk langs de kust gefietst en natuurlijk even lekker een terrasje gepakt. Vandaag zijn we op de fiets naar Veere gegaan, een mooi oud stadje. Het was best wel druk in Veere, het bleek dat er een historische markt was. We hebben gezellig even rondgelopen en daarna zijn we weer terug naar de camping gegaan. Nu regent het een beetje maar de weersverwachtingen zijn goed dus we gaan nog een paar goede dagen tegemoet. Morgen gaan we naar Renesse.

1. Ans Ottenhoff:
    14 september 2021
    Nog lekker een weekje genieten, jongelui!!!
  2. Tinus:
    15 september 2021
    Mooie kippen! Het wordt herfst,maar redelijk weer.Nog veel plezier.