Oronarondje Nederland

8 september 2021 - Cadzand, Nederland

Inmiddels zijn we ook weer vertrokken uit Deventer. We hebben daar leuk gestaan maar het was enorm druk. Alles werd maar neergezet, het maakte niet uit hoe je stond. Op het laatst stond alles zo vol dat er ook niets meer bij kon. Je stond letterlijk scheerlijn in scheerlijn. We hebben daar wel een hele leuke stadswandeling gemaakt met een zeer enthousiaste gids. De wandeling duurt eigenlijk anderhalf uur maar wij hebben een wandeling gemaakt van meer dan twee uur en de gids wist zeer veel te vertellen op een leuke manier. De dag daarna zijn we nog een keer de stad in gegaan. Het leuke van de camping was dat je met het pontje over de IJssel moest vanaf de camping en dat je dan ook gelijk in de binnenstad aankwam. We hebben daar nog even een biertje gedronken bij de stadsbrouwerij. De dag daarna zijn we weer weggegaan. We gingen toen haar Dordrecht, daar hadden we dit jaar al een keer eerder gestaan maar nog niet alles gedaan. Ook in Dordrecht was het nog druk op de camping maar we hadden gelukkig gereserveerd. We kregen een mooie plek toegewezen.  In Dordrecht hadden we al een stadswandeling gemaakt maar nog geen rondvaart. Eerst zijn we met de waterbus naar Rotterdam gegaan, een tocht van een uur. Het ging bijna niet door want ik was mijn mondkapje vergeten mee te nemen en zonder kwam je echt niet op de boot. Aan boord hadden ze niets dus moest ik op zoek gaan op zondagochtend. Ik dus aan iedereen vragen of men een mondkapje over had en uiteindeljk was er een oudere man die een mondkapje extra had en de wilde geven. Ik heb hem verteld dat ik hem eeuwig dankbaar was. Het is leuk om alles vanaf het water te zien.  Het waren ook nog wereldhavendagen op dat moment in Rotterdam. We zijn eerst naar het Mariniersmuseum gegaan, daar wilde Henk graag heen. Dat was leuk om te zien. Daarna hebben we nog wat rondgelopen in de stad en bij een Surinaams eettentje lekker eten meegenomen voor ‘s avonds. Daarna weer een  uur met de waterbus terug. De dag daarna hebben we een rondvaart in Dordrecht zelf gedaan met een gids. Ook dat was leuk om te doen en te zien. Het weer was trouwens steeds uitstekend. Nu staan we in Zeeuws-Vlaanderen, in Cadzand. We staan op een kleine maar zeer mooie en nette  camping. Vandaag hebben we een fietstocht gemaakt naar Breskens, helemaal langs de zee. Breskens zelf viel wat tegen. We hebben wel gezien  hoe men in de haven een garnalenboot heeft gelost en we hebben het visserijmuseum bezocht. Daarna zijn we terug gefietst via een natuurgebied naar Cadzand. Ook dat plaatsje viel was tegen, klein en zeer toeristisch maar niet sfeervol. Morgen maken we een uitstapje naar België, Knokke.  Ik ben benieuwd.

1. M.Nieuwenhuis:
    8 september 2021
    Heel leuk,zulke tochten
  2. Ans Ottenhoff:
    9 september 2021
    En nog steeds mooi weer, genieten!!!