Rondje Nederland 2020

28 augustus 2020 - Castricum, Nederland

Weer even een update  van ons rondje Nederland. Het is alweer een paar dagen geleden. We stonden op Den Helder op een camping dicht bij de doorgaande weg waardoor er wel veel geluidsoverlast was maar voor de rest was het een leuke camping. We hebben daar ook de overtocht naar Texel gedaan een een rondje gefietst. Echter op de terugweg naar de boot moesten we tegen de wind in fietsen op de dijk en dat was wel even een uitdaging. Verder war het wel een leuke fietstocht. We hebben ook het marinemuseum in Den Helder bezocht waarbij we ook een kijkje hebben genomen op een onderzeeboot. Na Den Helder zijn we naar Castricum verhuisd. Daar zijn we vaker geweest, Ormsby Field. Daar hebben we de Zomerstorm meegemaakt. In de middag werden we al gewaarschuwd door de campingeigenaar dat er zwaar weer op komst was en dat we de auto voor de voortent of caravan mochten plaatsen als een buffer voor de wind. Nu hebben wij geen aparte auto maar Henk had wel alle losse spullen naar binnen gebracht zodat er niets weg kon waaien of kapot kon gaan. Het was een heftige nacht waar we niet al te best hebben geslapen maar uiteindelijk hadden wij geen enkele schade en ook op de camping was er niets gebeurd. Omdat het weer niet te best was hebben we niet zoveel gedaan als we wilden maar we zijn wel op het strand geweest met Xera en hebben daar een  strandwandeling gemaakt en daarna een biertje gedronken in de strandtent. Verder konden we niet veel fietsen daar omdat het weer te slecht was. Nu staan we in Delft op de stadscamping. Gisteren hebben we een wandeling gemaakt naar de stad, wat wel een leuke oude stad is. Vandaag hebben we een fietstocht gemaakt tussen de buien door en daarna hebben we een boottocht door de grachten van Delft gemaakt. Het is een wonder dat we het er droog van af hebben gebracht want er kwam regelmatig een bak water uit de lucht vallen. Morgen gaan we de oude en nieuwe kerk bezoeken en dan zien we wel verder of we gaan naar huis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl