Rondje Nederland

28 mei 2018 - Heusden, Nederland

Dit is onze eerste vakantie als pensionadas. We beginnen dicht bij huis en gaan deze keer weg van de snelweg in Nederland en gaan leuke kleine campings bezoeken  en daar in de omgeving fietstochten maken, musea bezoeken, mooie dorpjes en stadjes bekijken, lekkere terrasjes aandoen, lekker etenen verder gewoon relaxen.

Wij zijn  op zondag 27 mei vertrokken en zien wel wanneer we weer terug komen. Onze eerste stop is Heusden.

Inmiddels zitten wij in Heusden. Gisteren, zondag 26 mei, zijn wij hier aangekomen. In eerste instantie dacht Henk dat we op een landweg terecht waren gekomen maar uiteindelijk kwamen we op een hele leuke kleine campig terecht. Er was net een leuk plekje vrij gekomen en nu staan we op een plaats waar zowel zon als schaduw aanwezig is, wat nu met dit weer wel prettig is. Heusden hebben wij vandaag al even bezocht en het is een mooi klein vestingstadje. Eigenlijk  zijn we  nu echte pensionadas, alles relaxt en alles rustig aan, geen stress en we zien wel wat we morgen doen.  Vanaf nu zal ik (bijna) dagelijks een verslag dien van onze wetenswaardigheden.

Xera is inmiddels al helemaal gewend aan de camping. Er zijn meerdere honden op de camping, zelfs een cairn terrier.

1. Tinus:
    29 mei 2018
    Leuk,De plaats waar Ik mijn jeugd doorgebracht heb.Een kleine tip:via de pont in Herpt naar Nederhemert Zuid-Zijde.Daar is een uitspanning vlak bij een mooi kasteeltje.De uitspanning werd vroeger beheld door Kastelijn en zijn vrouw Betsy.Zullen wel niet meer In leven zijn.
  2. Ruud Nieuwenhuis:
    29 mei 2018
    Leuk, ik ga jullie volgen. Veel plezier