Zonvakantie

18 juni 2022 - Beaune, Frankrijk

Mersch was een matige camping. Het was een terrassencamping vlak bij het dorp zelf. Fietsen lukte daar wel, al was het maar een klein stukje. Mersch zelf is een plaatsje met een oud kasteel en een mooie kerk maar verder niet erg gezellig. Ook de mensen op de camping waren niet erg vriendelijk. Onze buren hadden wat tegen camperaars en dat lieten ze ook duidelijk blijken. Ze hadden hun auto zo neergezet dat het toegangspad wat werd versmald onder het motto: zij horen hier niet. Gelukkig is onze camper niet zo lang en is Henk een goede chauffeur dus het was voor ons geen probleem. Na Mersch zijn we naar een klein plaatsje Vilsberg gegaan. Daar stonden we op een echte gezellige camping. Het bleek dat een oud collega vanuit regio Midden Nederland naast ons stond. Wij hadden zelfs nog in dezelfde periode op de politieschool in Leusden gezeten. Aangezien de temperatuur steeds verder oploopt hebben  we daar niet veel gedaan. Er was wel een zwembad bij, dus heb ik heerlijke verkoeling gezocht in het water. Henk wilde echter onder geen beding het water in, is te nat volgens hem. Een lekker biertje op het terras liet hij zich echter wel smaken. De laatste middag was er nog een wijnproeverij van elzaswijnen, dat kon ik niet voorbij laten gaan. Daarna hebben we nog lekker spareribs gegeten in het restaurant. Nu hebben we vandaag weer een paar uur gereden en staan nu in Beaune, een plaats net onder Dijon. Het is een municipal ( gemeente) camping maar ziet er netjes uit. Morgen gaan we het oude centrum van Beaune bezoeken. De temperatuur is hier inmiddels 35 graden, dus we verblijven zoveel mogelijk in de schaduw. Dit is weer wat anders dan Denemarken.

1. Tinus:
    19 juni 2022
    Gisteren was het hier 30 graden,nu 22 en een regenbui af en toe.Geniet er maar van daar in Frankrijk.Mooi land,jammer dat er zo veel Fransen wonen.
  2. Tjeerd de Ruig:
    19 juni 2022
    Leuk weer te lezen waar de buurt-kamperaars uithangen! Helemaal leuk dat jullie vanaf het internationale nog aan de verjaardag van Elina hebben gedacht! We lezen vanuit kortenhoef weer graag mee!