Overwinteren Portugal

10 maart 2024 - 's-Graveland, Nederland

We zijn nu al weer een week thuis. De vakantie is afgelopen. We hebben een erg leuke vakantie gehad met veel mooi weer. Iedere dag buiten ontbijten op het balkon en lekker onder de parasol zitten en lekkere drankjes drinken op de diverse terrasjes.Nu is het wel weer even wennen, weer een dikke trui aan en de winterjas weer uit de kast. We hebben een goede terugreis gehad met 3 overnachtingen. In Spanje, Salamanca, hadden we een erg goed hotel met een uitstekend restaurant. Net onder Bordeaux was ons tweede hotel, daar was geen restaurant bij maar naast het hotel zat Mac Donalds. Dus wij gingen voor de Big Mac, het was wel weer even wennen. Ik was daar sinds de kinderen klein waren niet meer geweest. Bij de laatste stop, net onder Rouen, was het restaurant gesloten omdat het weekend was.  In het centrum van het dorpje zat een klein restaurantje wat er nogal bijzonder uitzag. Het hing vol met frutsels en overal lagen gezelschapsspelletjes. We hebben daar een koude schotel gegeten met diverse soorten worst en kaas, echt Frans. Nu we weer thuis zijn ligt de volgende uitdaging klaar. De gehele beneden verdieping moet leeg gehaald worden omdat we een nieuwe keuken en een nieuwe vloer krijgen. We hebben de afgelopen dagen al flink gebuffeld en alles zit inmiddels in dozen . De vloer is ook al verwijderd want Maikel en Monique kregen het idee dat zij de vloer wel wilden hebben voor hun eigen woonkamer. Zaterdag hebben Maikel en Henk met hulp van Monique de gehele vloer er uit gehaald. Morgen komt de verhuizer om alle meubels op te slaan. Vanaf morgen gaan we dus koken in de camper, die inmiddels voor de deur staat. Als dit alles klaar is komt er nog een nieuwe lounchebank onder de overkapping buiten. En als dit alles klaar is dan zijn we weer aan vakantie toe.

Jouw reactie