Overwinteren in Portugal

22 februari 2022 - Vila Real de Santo António, Portugal

Dit wordt de laatste blog vanuit Portugal. Morgen gaan we weer naar Nederland, dan laten we de zon hier achter. We hebben een mooie tijd hier gehad. We zullen zeker een aantal dingen gaan missen, zoals het geluid van de zee ‘s morgens als je wakker wordt en felle zon die dan in de slaapkamer schijnt. Ook het uitzicht vanuit het appartement op het bos en de zee gaan we missen. Onze dagelijkse wandelingetjes langs het strand over de houten flonders en dan eindigen bij het strandtentje van Rui waar ze zulke lekkere koude witte wijn hebben. Maar we komen terug. Aan het eind van het jaar gaan we met onze eigen auto hier naar toe. We nemen dan onze eigen fietsen mee want dat rijdt toch lekkerder dan de huurfietsen die je hier hebt. Het appartement hebben we al geboekt en ook bekeken. Het ligt midden in het centrum en ook weer vlak bij zee. We kijken er nu al weer naar uit. Zo kunnen we de winter wel doorkomen. De natuur loopt hier nogal voor op Nederland. Overal zie je bomen en struiken in bloei. Er staan hier veel witte bremstruiken en als je daar tussen loopt is het net een sprookje. De temperatuur loopt nu iedere dag wat op, gemiddeld boven de 20 graden in de middag. De afgelopen dagen zijn we nog een keer met de trein op pad gegaan naar Olhao. Tevens zijn we met de pont over de Guadianarivier gegaan naar Spanje want het kan nu weer. De coronaregels gaan hier ook versoepelen.afgelopen zaterdag hebben we de ronde van de Algarve gezien. Er was een start in Vila Real van een tijdrit. Leuk om al de grote bussen van de teams te zien met de fietsen en alle onderdelen die ze nodig hebben. Er was zelfs een wasmachine in een van de wagens te zien.

Dit was het dan voor nu, we zien jullie weer in Nederland.

1. Ans Ottenhoff:
    22 februari 2022
    Goede reis naar huis morgen.
  2. Monique:
    23 februari 2022