Ro;dje nederland 2020

31 juli 2020 - Groesbeek, Nederland

Inmiddels zijn we al weer twee campings verder. Eerst was er Bad Bentheim. Het was een leuke camping en we hadden een mooie plek. Het was een soort terrassencamping. Daar werden we voor de eerste keer geconfronteerd met de mondkapjes. In de winkels, het sanitairgebouw op de camping en de receptie op de camping moesten we mondkapjes op. We waren voorbereid dus de mondkapjes had ik maar het is toch niet ideaal. En als je dan ziet dat de klanten in de winkel een mondkapjes dragen en het personeel aan de kassa en de vulploeg niet dan vraag ik mij toch of wat het nut is. We hebben wel het kasteel Bad Bentheim bezocht, iedere keer als we in een gebouw kwamen weer een mondkapje op en bij het restaurantje waar we wat gingen drinken moesten we een volledig formulier invullen met onze gegevens en tijdstippen van aankomst en vertrek. We hebben daar een fietstocht gemaakt maar Duitsland is toch anders met de bewegwijzering dan Nederland, dus we reden fout maar kwamen wel weer goed uit. Na Bad Bentheim zijn we naar Groesbeek gereden, binnendoor, niet over de snelweg, dat is veel leuker  maar wel langer ( 2,5 uur). Nu staan we dus in Groesbeek op een leuke camping aan de rand van Groesbeek We hebben inmiddels 2 mooie fietstochten gemaakt, met name de  route van de Vierdaagse. We hebben de zevenheuvelenweg  gereden, Berg en Dal en nog veel meer. Vandaag hebben we de Ooijpolder gefietst, ook een mooie route maar wel erg warm. Het is vandaag de warmste dag van de hele vakantie. Vanmorgen zag Henk dat hij een lekke band had dus op naar de Fietsenmaker. De service was uitstekend, om 08.30 uur werd hem al een Hertog Jan aangeboden en binnen 10 minuten was zijn band vervangen en konden we we weer weg. Gisteren hebben we een museum bezocht, het Bevrijdingsmuseum hier in Groesbeek en dan zie je weer hoeveel hier gevochten is, was zeker de moeite van het bezoek waard.
Nu liggen we uitgeteld bij de camper in de schaduw. Morgen weer een ritje naar huis en dan zien we wel weer verder.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl