12 t/m 14e dag rondje Nederland

9 juni 2018 - Middelburg, Nederland

Even geen blog geschreven omdat de wifi niet overal goed is. We zijn inmiddels in Gent geweest, maar niet voordat we de basiliek van Oudenbosch hadden gezien. Ik moet wel zeggen, imposant en een beetje nep. Maar alles bij elkaar erg mooi om te zien. De camping in Gent was een grote camping dicht bij de stad, een sportcamping. Er waren diverse sportacomodaties daar aanwezig. De camping zelf was een beetje rommelig en het sanitair matig schoon. Je kon met de fiets goed naar het centrum fietsen, als je de juiste route aanhield. De heenweg was even zoeken maar terug ging uitstekend. Gent is best wel een drukke stad met veel bezienswaardigheden, vooral mooie oude gebouwen. We hebben, zoals goede toeristen doen, een rondvaart gemaakt met een gids om wat meer over de historie te weten te komen. Dat was de moeite waard. Vandaag zijn we naar Middelburg verhuisd. De afstand was maar kort vanwege de Westerscheldetunnel (6,6 km). De camping die ik had uitgezocht had nog maar net een plekje over, maar dat is ook net genoeg. Aangezien de afstand tot de stad klein was zijn we gelijk op de fiets daar naar toe gegaan. Het bleek dat er een militaire veteranendag was met een defilé van oude legervoertuigen, verschillende muziekkorpsen en ook nog een concert van de fanfare Bereden Brigade.  Wij hadden mazzel. Verder is het een mooie gezellige stad, zeker om te winkelen maar ook zijn er mooie monumentale gebouwen en kerken. Foto's volgen nog omdat de camera kuren heeft.

1. Tinus:
    9 juni 2018
    Je treft het wel met het weer.Met je moeder hebben wij ook die rondvaart gemaakt door Gent.prachtig!Tinus
  2. Marianne Zeeman:
    9 juni 2018
    Inderdaad prachtig en het weer is ons zeer goed gezind, tot nu toe steeds goed weer
  3. Monique De Jong:
    11 juni 2018
    jullie zijn lekker bezig en dan vanuit zeeland langs de kust omhoog?