Coronarondje Nederland

18 mei 2021 - Vilsteren, Nederland

Inmiddels staan we op een nieuwe camping in Dalfsen. Het kostte nogal wat moeite om een camping te vinden in deze periode maar het is  ‘Het Tolhuis’ in Dalfsen geworden. Toen we gisteren aankwamen was het slecht weer en we moesten uiteindelijk binnen blijven. Vanmorgen werden we wakker van het lawaai van de regen. De regen trommelde op het dak van de camper en het was een oorverdovend lawaai. Toen wij wakker werden en dit hoorden hebben we ons nog maar een keer omgedraaid. Toen we toch wakker waren en ontbijt hadden gehad was het droog en wij waagden ons aan een fietstocht, wel met medeneming van regenkleding. Het weer was onderweg wel wat wisselvallig en op een gegeven moment moesten we zelfs even schuilen voor een kleine regenbui, naar het weer werd almaar beter. Onderweg kwamen diverse keren bordjes tegen met daarop een tekst over neergeschoten vliegtuigen in de tweede Wereldoorlog ( zie foto). Omdat we niet naar het buitenland konden om de Alpe d’Huez te beklimmen hebben we, als alternatief, maar de Lemerlerberg beklommen. Dit ging ons goed af. Onderweg kwamen we nog een oude schaapskooi tegen ( zie foto). Onderweg zagen we ook nog het kasteel in Dalfsen, kasteel Rechteren, (zie foto). In het bos zagen we een leuk klein restaurantje met een leuk terras, wat ook nog open was. Daar hebben we voor het eerst dit jaar weer een biertje gedronken. De serveerster was zo behulpzaam en maakte een foto van ons. We hebben daar lekker in het zonnetje gezeten en hadden toen ook het gevoel dat we echt vakantie hadden. Nadat we terug waren hebben we lekker de stoelen buiten gezet bij de camper en nog even buiten gezeten. Het aparte is dat de campings vol staan met tenten, caravans en campers maar dat er bijna geen mensen zijn. Iedereen heeft zijn kampeermiddel laten staan en is vanwege het slechte weer naar huis gegaan en ze komen waarschijnlijk met Pinksteren weer terug. Wij zijn echter de volhouders en blijven gewoon.

1. Tinus:
    Volhouden !
  2. Ans Ottenhoff:
    19 mei 2021
    Het vakantiegevoel begint nu vast wel te komen!!!
  3. Ruud Nieuwenhuis:
    19 mei 2021
    Waardeloos dat mensen plekken bezet houden. Voor de echte bikkels wordt het zo lastig om een vrije plek te vinden.