Coronarondje Nederland

20 juli 2021 - Made, Nederland

We zijn nu al weer twee campings verder. We staan nu op een minicamping  genaamd de kleine Abtshoeve in Oosterhout en hiervoor stonden we in Berlicum op camping Namaste. Daar hebben we leuk gestaan, het was een gemoedelijke camping en we hadden gezellige buren. Onze buren ( ouders en dochter met gezin) hadden oude oldtimers ongebouwd tot campers. Ze hadden er dan ook veel bekijks mee. De ouders hadden een oude Renault uit Frankrijk gehaald uit 1951 en verbouwd tot camper. De dochter had een iets grotere bus en van binnen helemaal omgebouwd tot een soort boomhut. We zijn van daaruit een dagje naar Den Bosch geweest. We wilden eigenlijk een boottocht gaan maken maar alles was volgeboekt. We hebben toen een stadsrondleiding  gedaan met een gids wat ook erg leerzaam was. Op mijn verjaardag had Henk alles volgehangen met vlaggetjes met 65 erop. In de ochtend kregen we al gebak van de buren en later werd ik gefeliciteerd door de eigenaresse en in de middag werd er nog voor mij gezongen.  Toen we in Berlicum waren, wilden we wat gaan drinken op een terrasje en tot onze verrassing zat daar Klaas Wilting ( oud voorlichter van de politie Amsterdam) die zijn nieuwe boek kwam promoten. We hebben daar gezellig bij gezeten, met nog meer oud collega’s en hebben zijn laatste boek gekocht. Aangezien het restaurantje er wel leuk uit zag wilden we daar gaan eten voor mijn verjaardag maar helaas was er op zaterdag geen kok aanwezig dus hadden we voor zondag geboekt. Zondag gingen we vol goede moed daar heen, we waren de enige gasten. De bediening was vriendelijk maar het eten was zo slecht. Het voorgerecht, een zalmbonbon, was nog wel lekker maar het hoofdgerecht was slecht. We kregen een entrecote die helemaal doorbakken was, leek wel gekookt, en patat  die al zeker drie keer in het frituur was geweest. Toen Henk ging klagen kregen we nieuwe patat die nog slechter was.Uiteindelijk zijn we maar weggegaan en hebben het niet opgegeten en alleen de drankjes afgerekend. Ik heb dus nog een etentje te goed! Nu staan we ook goed op de nieuwe camping, een mooie plek en het sanitair ziet er zeer goed uit. Gisteren even een grote was gedaan want dat moet ook zo nu en dan gebeuren.  Vandaag hebben we Breda bezocht, leuk maar niet bijzonder. We zijn daar al een paar keer geweest met de carnavalsvereniging om naar de carnavalsoptocht te kijken maar nu zie je de stad totaal anders. Het weer is fantastisch op dit moment, zon, weinig wind en een lekkere temperatuur, mag zo blijven.