Coronarondje Nederland

19 september 2021 - Lage Zwaluwe, Nederland

Renesse was heerlijk, vooral het weer. Iedere dag zon, blauwe lucht en warmte. We stonden op een grote camping maar wel een mooie camping met goed en schoon sanitair. Op de fiets was je zo in het centrum van Renesse. Het was nog erg druk, vooral met Duitsers en Belgen. Het leek wel hoogseizoen in plaats van herfst. Je kunt ook merken dat er een te kort aan personeel is in de horeca. Veel restaurants zijn niet de gehele week open omdat zij te weinig personeel hebben. We waren in Brouwershaven waar maar één restaurantje open was voor de lunch, dus hierdoor extra druk. Als je niet wilde eten kon je niet binnen zitten. Iedere keer als wij in Renesse zijn eten we bij een speciaal restaurantje , dus nu ook lekker mosselen daar gegeten. Het einde van onze vakantie is nu in zicht. Vandaag zijn we naar Lage Zwaluwe gereden en staan nu op een camperplaats bij een jachthaven. Morgen hebben we een boottocht van SPEM, de vereniging van gepensioneerde politiemensen uit Midden Nederland. De boot vertrekt hier vanuit de haven, dus voor ons op loopafstand. Dat is onze laatste activiteit en dan gaan we dinsdag naar huis. We zijn dan ongeveer 4 maanden met de camper onderweg geweest, met uitzondering van twee korte onderbrekingen. Wij hebben bijna geheel Nederland doorkruist en hebben op zeer diverse campings gestaan, we hebben (heel) slecht weer en (heel) goed weer gehad en alles er tussen in. Uiteindelijk hebben we een uitstekende vakantie gehad en onze camper bevalt ons ook erg goed. Nu gaan we dinsdag naar huis en gaan alles weer schoon maken en klaar maken voor het volgend jaar, want dan gaan we zeker weer met de camper op pad.

1. M.Nieuwenhuis:
    20 september 2021
    Toch een goed jaar geweest.Bedankt voor je reisverslagen.