Rondje Nederland 2020

16 juni 2020 - Citaverde College Horst, Nederland

Vandaag weer een eerste blog van onze vakantie. We zijn ondanks de Coronacrisis  toch weer op pad gegaan. Eerst nog een beetje aarzelend een paar dagen naar Beekbergen, Dwingeloo en Ermelo en steeds weer naar huis gaan om toch weer te douchen en alles weer klaar te maken voor de volgende  trip. Woensdag 10 juni gingen we weer een tripje voorbereiden naar Winterswijk toen we werden geconfronteerd met het feit dat de sanitaire voorzieningen op de campings weer open mochten op15 juni. Het was niet lang nadenken en gelijk de camper inpakken voor langere tijd. Dus gingen we donderdag 11 juni weer op pad voor onbepaalde tijd.

De reis zou dit jaar naar Denemarken zijn gegaan maar vanwege de Corona blijven we nu dit jaar in Nederland, wat ook leuk kan zijn. We zijn dus begonnen in Woold, vlak bij Winterswijk op een boerengeitencamping. Het was een gezellige ietwat rommelige camping waar de eigenaar het niet zo nauw nam met het registreren van de gegevens, hij weet nog steeds niet wie wij zijn en waar wij vandaan komen. De plek waar wij stonden was wel mooi met een weids uitzicht op een weidegebied met op de achtergrond de bosrand. Er werd ons gezegd dat er ‘s avonds vaak reeen bij de bosrand zouden lopen maar die hebben wij niet gezien. We hebben mooie routes gefietst waarbij er wel zo nu een dan een buitje regen viel. Het was dan zaak om even te gaan schuilen onder de bomen om daarna weer door te gaan. Op maandag 15 juni zijn we als eerste weer gaan douchen, wat is dat dan lekker ondanks het oude vervallen sanitair.
Nu staan we weer op een andere camping in Melderslo in Noord Limburg. Op de camping hebben we 5 jaar geleden ook al eens gestaan en toen we aankwamen zei de eigenaar gelijk, hé jullie zijn hier eerder geweest. Hij is goed in het onthouden van gezichten. Ook dit is een mooie camping. Vandaag hadden we een rondje willen fietsen en dan de brouwerij van Hertog Jan aan willen doen om daar een proeverij van verschillende biertjes te nemen. Dit hadden we twee jaar geleden ook willen doen maar toen was het zo druk dat het niet mogelijk was. Vandaag gooide de regen roet in het eten maar morenen is er weer een nieuwe kans.

1. Tinus:
    17 juni 2020
    Geniet van de vrijheid,wat betreft je gezondheid ,veel plezier en tot een volgend bericht.