Rondje Nederland 2020

29 juni 2020 - Burgh-Haamstede, Nederland

We zijn weer op pad gegaan na twee dagen thuis te zijn geweest. We wilden donderdagavond thuis zijn omdat de muziekvereniging een afscheidsavond zou organiseren voor de vakantie. Wij hadden elkaar al sinds het begin van de coronacrisis niet meer gezien dus we wilden er graag bij zijn. Het werd ook een gezellige avond, buiten en op afstand van 1,5 meter. Vrijdag heb ik nog gewassen en de camper weer even schoon gemaakt en zaterdag zijn we weer op pad gegaan, nu naar Zeeland. We zitten nu op Schouwen Duiveland, in Burgh-Haamstede. We zitten op een kleine camping net buiten het centrum. De camping ziet er wat sjofel uit maar de plek is goed.
Zaterdag was het weer al slechter geworden en kwamen er flinke buien en veel wind. Vooral de wind was gisteren en ook vandaag erg vervelend. Zaterdag hadden we de luifel, de zijwand en de tv schotel netjes opgezet maar vanwege de sterke wind ging eerst de zijwand er weer af, toen de schotel en daarna de luifel. De wind was te sterk, windkracht 7 en we staan vol op de wind. Gisteren zijn we even naar Burgh-Haamstede en Renesse geweest. Het viel op dat er al veel Duitsers waren. De scholen zijn waarschijnlijk dicht daar want ook vandaag waren er nog veel Duitsers met kinderen. Vandaag zijn we toch een fietstocht gaan maken over het eiland. Dat hebben we geweten. Het is maar goed dat we elektrische fietsen hebben, anders hadden we verschillende stukken niet kunnen fietsen vanwege de wind.
Het weer ziet er voor de komende dagen niet veel beter uit. Woensdag gaan we weer verder naar Delft en als het weer dan niet beter wordt gaan we daarna weer even naar huis en wachten dan weer op beter weer.

1. Wilma van Ekelenburg:
    30 juni 2020
    Echt Nederland weer, zo heb je het 30 graden en de dag erna waai je uit je hemd.