Coronarondje Nederland

14 mei 2021 - Rijs, Nederland

Vandaag weer de eerste blog over onze vakantie. Deze vakantie is helaas aangepast aan de omstandigheden, dus gaan we dit jaar niet naar het buitenland vanwege de Corona. Maar niet getreurd, er is nog genoeg mogelijk. Inmiddels hebben we onze camper omgeruild voor een nieuwe exemplaar. Het is weer even wennen en uitproberen hoe alles werkt. Gelukkig werkt alles goed. Omdat we even moesten wachten op onze nieuwe camper konden we nog niet eerder weg maar nu zijn we dus sinds Hemelvaartsdag op pad gegaan. We hadden even proef gedraaid in Dedemsvaart op het grote terrein  van Maikel en Monique. Daar hebben we camper uitgeprobeerd en getest. Omdat iedereen in Nederland op vakantie wil gaan zijn veel campings vol geboekt. Het was dan ook even zoeken voordat we een camping vonden waar we toch tijdens Hemelvaartsdag konden staan, het is camping ‘ De verborgen Hoek’ in Harich geworden. Voor degenen die zich afvragen waar dit ligt, dit is in Friesland ( Gaasterland). Wij hebben hier al een keer eerder gestaan met de caravan en toen hadden we alleen maar regen, nu begonnen we op Hemelvaartsdag met stralend weer, we kwamen op tijd op de camping dus konden of genoeg doen. We hebben dan ook een leuke fietstocht gemaakt en wilden onderweg even een terrasje pakken maar dat zat er niet in. Alleen in Balk waren er twee terrassen maar die zaten helemaal vol. Dus werd dus een terrasje op de camping in de zon. Vandaag was het weer iets minder zonnig en vooral kouder. We hebben weer een mooie fietstocht gemaakt naar de Friese meren en verschillende kleine Friese dorpjes. Het was koud! In Oudemirdum kwamen we een terrasje tegen waar wel plek was. We zijn daar gestopt voor een opkikker, een berenburger. Daarna konden we weer door. Nog twee dagen hier en dan gaan we door naar Dalfsen. Het is hier zo rustig en de boeren zijn aan het maaien en hooien, dus ruikt het zo lekker naar vers gras. Volgens mij zijn hier ook veel meer vogels want je hoort ze de gehele dag. Als het vanavond koud is doen we lekker de kachel aan.

1. Tinus:
    15 mei 2021
    Een Goede reis toegewenst.
  2. Ruud Nieuwenhuis:
    17 mei 2021