Coronarondje Nederland

7 juli 2021 - Polsbroek, Nederland

Wij zijn weer op pad na twee weken thuis te zijn geweest. Thuis even alles weer schoon gemaakt en gewassen en onze tweede vaccinatie gehaald. Nu zijn we dus weer op pad en staan we vlak bij Oudewater op een kleine camping genaamd bij Groen Geluk. De camping ligt achter een dijk en het is hier best wel drassig, maar we staan goed. Het weer is wat wisselvallig maar toch eigenlijk niet slecht. Gisteren zijn we naar Schoonhoven geweest, de zilverstad en dus ook naar het Zilvermuseum. Daarna doorgereden naar Oudewater waar wij ons hebben laten wegen bij de Heksenwaag. We zijn beide niet te licht bevonden. Oudewater is een leuke oud plaatsje. We konden nu weer gebruik maken van onze museumkaart, dus toen we een bordje zagen van het touwmuseum zijn we daar ook maar even naar toe gegaan. Vandaag zijn we naar Gouda gefietst. Ook daar verschillende objecten bezocht, zoals het Kaasmuseum in het waaggebouw en het mooie stadhuis. In Gouda staat de St. Jankerk, dit is de langste kerk van Nederland. Omdat we de museumkaart hadden zijn we daar ook maar naar toe gegaan. De gebrandschilderde ramen zijn een van de mooiste van Nederland, dus de moeite waard. Het viel ons wel op dat het museumbezoek nog niet echt op gang is gekomen, het was bij alle musea erg rustig, bij het kaasmuseum waren wij de enigen tijdens de rondleiding.  De omgeving hier is echt Hollands, veel water, weilanden, molens, knotwilgen, riet en smalle dijkweggetjes. Morgen gaan we weer verder naar Dordrecht.

1. Maikel Ridder:
    7 juli 2021
    Zo dat is een flinke heksenwaag. Daar kon vroeger zeker de hele familie op 🤔😆
  2. Ans Ottenhoff:
    7 juli 2021
    Oma van Henk is geboren in Schoonhoven, haar vader was daar zilversmid. Leuke foto's, lekker verder genieten!!!
  3. Ruud Nieuwenhuis:
    8 juli 2021
    Ik ga jullie weer volgend