Coronarondje Nederland

26 augustus 2021 - Zuidlaren, Nederland

Hier weer even een blogje van mij. Het is al weer een paar dagen geleden, dus even een update. Inmiddels hebben we Texel al weer verlaten. We hebben daar nog wel even een paar leuke dingen gedaan, we hebben daar een nog een flink stuk gefietst, helemaal naar de Coxdorp via de Slufter. De heenweg was een mooie tocht maar terug zijn we midden over het eiland terug gefietst en dat was minder interessant, lange rechte wegen en veel akkers. Uiteindelijk kwamen we in Den Burg uit waar we een rondleiding hadden gepland bij een bierbrouwerij, genaamd de Tesselaar. Dit is een kleine familiebrouwerij en de rondleiding werd met veel passie gegeven door een van de familieleden.Tijdens de rondleiding kregen we een paar biertjes te proeven en uiteindelijk hebben we ook nog een paar biertjes meegenomen. Het weer zat ons niet de gehele tijd mee. Op zondag was het echt slecht weer en we hadden een kaartje geboekt bij Ecomare. Wij dus met onze regenpakken aan en naar het museum toe gegaan. Gelukkig is daar ook een binnententoonstelling dus hadden we ook een droge periode. Maandag was het hoogtepunt van het verblijf op Texel, Henk heeft toen een parachutesprong gemaakt. Het vliegveld was dichtbij de camping en het weer was uitstekend. We hadden verwacht dat het de gehele middag zou duren maar het liep allemaal heel snel. Henk was helemaal enthousiast en niet bang om te springen. Hij heeft een duosprong gemaakt op een hoogte van 13.000  voet met een vrije val van 60 seconden. Hij vond het helemaal geweldig en wil nog wel een keer. Er zijn foto’s en film van de sprong gemaakt. Nu staan we op een camping in Schipborg in Drenthe, een leuke camping met nog veel kinderen, wat nu steeds minder wordt omdat de scholen weer gaan beginnen. Gisteren hebben we een fietstocht gemaakt in het gebied van de Drentsche Aa, weinig Aa gezien echter. We staan vlak bij een heel leuk restaurantje waar we in het verleden al eerder zijn geweest, dus zijn we er vandaag ook maar weer naar toe gelopen om een lekker biertje te drinken. Tevens hebben we vandaag de nieuwe zijwanden van de luifel eens uitgeprobeerd en een van de zijwanden is volgens mij verkeerd in elkaar gezet maar de rest past uitstekend zodat we nu een soort voortent hebben gecreëerd.

1. Wilma van Ekelenburg:
    26 augustus 2021
    Gaaf hoor, zomaar uit een vliegtuig stappen.
    Wij zijn ook ooit dwars over het eiland gefietst, wind tegen en op een gewone fiets, dat was echt een hele klus.
  2. Ruud Nieuwenhuis:
    27 augustus 2021