Coronarondje Nederland

20 augustus 2021 - Texel, Nederland

We zijn weer onderweg nadat we 2 weken thuis zijn geweest. We hadden Texel nog op op ons verlanglijstje staan maar alles was steeds vol geboekt. Nu was er eindelijk een plekje op een camping beschikbaar dus zijn we weer gegaan. Er gebeurde echter eerst iets wat minder prettig was. Ik wilde nog even voordat we weg gingen de vloer dweilen, je wilt toch alles netjes achterlaten. Het is mij echter in mijn rug geschoten en ik kan je zeggen dat dat behoorlijk pijnlijk is. Maar we zijn toch gegaan. Eerst met de boot naar Texel. Wij dachten dat we binnen de maten van een personenauto (  6.50 m) vielen en dus hadden we daar een ticket voor gekocht . Dit bleek toch onjuist. Je wordt daar exact opgemeten en we waren 6.85 m, dus bijbetalen. Je moet wel als je mee wilt. Op de camping gekomen bleek de camping uitstekend te zijn, mooie afgebakende plaatsen, goed sanitair en WiFi. De camping ligt op loopafstand van De Koog en tegen de duinen aan.Gisteren was een mindere dag, het regende bijna de gehele dag en het toonde nogal troosteloos. Ik had veel last van mijn rug, kon niet zitten, staan of lopen dus heb ik een groot gedeelte van de dag op bed gelegen. Echter in de middag was ik het ook wel zat en probeerde of lopen een optie was, wat beweging in ieder geval. Dat ging redelijk dus zijn we naar De Koog gelopen in de regen. Het was lekker druk in het dorp, het eiland is vol geboekt. Eerst even bij de plaatselijke drogist extra paracetamol en een soort in warmtepleisters gekocht tegen de rugpijn. Tevens even lekker geluncht en na afloop was de rugpijn al iets minder. Vandaag zijn we met de garnalenboot meegevaren op de Waddenzee vanuit Oudeschild. Het weer was uitstekend, droog en windstil en de zon kwam er steeds meer door. Ik had de warmteband op mij zere plek gedaan en dat hielp prima. Uiteindelijk hebben we 3 zakken met garnalen mee naar de camping genomen te pellen. Het zijn echter hele kleine garnalen dus het pellen is een monnikenwerk. We hebben genoeg gepeld voor een lekker garnalencocktail en de rest maar weg gedaan. Omdat ze vers zijn kun je ze niet bewaren. Ik had onderweg naar de camping snel een cocktailsausje en een citroen gekocht dus de cocktail was helemaal compleet. Morgen wordt het ook weer goed weer dus gaan we weer op pad.

1. Maikel Ridder:
    21 augustus 2021
    Hey wat ook leuk is is in het noordelijke deel van Texel een dagje Cocksdorp te doen of een bezoekje Ecomare. Wordt er nog gesprongen?
  2. Ans Ottenhoff:
    Rugpijn.....bekend!!
    Sterkte ermee, gelukkig ben je wel in beweging. Veel plezier op Texel!
  3. Tinus:
    21 augustus 2021
    Goeden morgen,ik hoop dat je weer snel beter bent en een goede tijd op Texel.Met Henk alles goed ?Gisteren,Vrijdag ben ik nog naar het UMC in Utrecht geweest,want ze weten hier niet wat ze met die dikke hals van me aan moet.Het is vocht wat langzaam uit mijn hoofd wegtrekt.Door de bestralingen is er veel beschadigd.De radioloog zag een klein puistje op mijn neus en constateerde dat het huidkanker is.De huisarts gewaarschuwd,die kwam gistermiddag en heeft een afspraak gemaakt met dermatoloog.28 september moet ik daar na toe.Afwachten maar weer.Het sleutelbeen zit weer aan elkaar.Prettige vacante ,Tinus de brokkenpiloot.
  4. M.Nieuwenhuis:
    27 augustus 2021
    Henk heeft het hogerop gezocht.Je bent jong en wil wel eens wat.Dus daarna naar Drenthe .nog even verder en er gaat niets boven Groningen.!Je leert Nederland wel kennen.Veel plezier,Tinus