Genieten in Limburg

3 mei 2022 - Roermond, Nederland

Hier weer even een blogje na alle verhalen over Portugal, nu weer Nederland. De camper is inmiddels weer uit de stalling en stond gewoon weer te steigeren  van ongeduld. Na de gebruikelijke inspecties, zoals APK en onderhoudsbeurt zijn we eerst met Pasen even naar Dedemsvaart ( camping de Binnentuin) geweest. Daar stonden we op een kleine camping met een prachtig uitzicht op een kleine poel en wat vreemde beesten ( zie foto’s).
Nu staan we voor een week in Melick ( vlak bij Roermond) op camping ‘van de Kempenhof’ , ook een kleine camping welke er prachtig bij ligt. Het weer kan niet beter, de gehele dag zon en weinig wind. We hebben inmiddels al twee lange fietstochten gemaakt van ruim 52 km. Een tocht via het natuurgebied De Meinweg. Dat is een prachtig gebied met afwisselend hei en bos. De tocht ging vlak langs de Duitse grens en er waren nog diverse herinneringen te zien vanuit de tweede WO. De tweede route reden we rondom de Maas en de Maasbekken en alle watertjes die daar om heen liggen, ook erg mooi. Nu hebben we even een rustdag en zijn we gaan lopen naar de Prins Bernhardmolen die hier in Melick staat. Ook een mooi plekje en wat nog mooier is, er is een leuk restaurantje daar recht tegenover waar ze heerlijk koel bier verkopen. Ons campertje bevalt weer uitstekend, alles werkt en het is weer als van ouds. We staan hier nog tot vrijdag. Morgen gaan we een dagje naar Roermond, dit ligt maar een paar kilometer hier vandaan.
Als we weer thuis zijn gaan we ons opmaken voor Denemarken. Dit zat al twee jaar in de planning maar vanwege Corona ging het steeds niet door, maar nu laten we ons niet meer tegenhouden.

De trip naar Denemarken komt ook op de blog met de daarbij behorende foto’s, dus blijf kijken

1. Ruud Nieuwenhuis:
    Veel plezier
  2. Monique:
    4 mei 2022
    Leuk weer! Roermond zelf schijnt heel leuk te zijn. Dedemsvaart is natuurlijk het mooiste dorp :)
  3. Marianne Zeeman:
    4 mei 2022
    Ja maar Roermond is een stad en je kunt er leuk winkelen en eten.