Zonvakantie

24 juni 2022 - Montignac, Frankrijk

Inmiddels zijn we al weer een paar campings verder. Beaune hebben we achter ons gelaten. Daar stonden we op een eenvoudige camping maar wel netjes. Vanaf de camping  konden we met de fiets naar het centrum rijden, alleen toen we terug reden waren we even de weg kwijt. Beaune is een mooie stad met veel oude gebouwen. Het was echter te heet om veel meer te doen. Na Beaune zijn we naar Puy-en-Velay gegaan in de Auvergne. Dit is een oud pelgrimsstadje wat op de werelderfgoedlijst van de Unesco staat. Het hele stadje is oud en wat het meest spectaculair is, is dat er een kerk boven op de top van een berg staat. Je kunt er toe lopen, er is een trap. Ik vond het uitzicht van onderaf echter mooi genoeg. Op een  andere berg, vlak naast de berg met de kerk staat de Notre Dame. Dit is een Mariabeeld.  In het stadje is een kathedraal die ik wel wilde bezoeken. Maar dit was ook een bezoeking. Alles is daar stijl en met het hete weer was het wel even afzien, maar we zijn boven gekomen en hebben de kathedraal gezien. Vanuit de kathedraal had je wel een mooi overzicht over het stadje. De camping was ook weer eenvoudig en oud maar de locatie was gunstig ten opzichte van het stadje. Fietsen ging wel, maar op z’n Frans, van links naar rechts en over hobbelige keien. Lopen ging beter. Na deze camping zijn we weer verder naar beneden afgezakt en we staan nu in de Dordogne op een camping bij het plaatsje Montignac ( niet het dieet). De rit hebben we binnendoor gedaan om meer van de omgeving te zien. Het weer was echter niet al te best. We hebben diverse onweersbuien gehad. Op een gegeven moment reden we op een steile slingerweg  toen het noodweer losbarstte, Henk is toen maar even op een parkeerplek gestopt en we hebben gewacht totdat het zicht weer was beter was om door te rijden. We staan nu op een echte Franse camping met een gezellig restaurantje aan een klein riviertje en een zwembad er bij. Vandaag hebben we het stadje Montignac bezocht, ook weer een echt oud Frans stadje aan de rivier de Vesere. Het weer is op dit moment een beetje wisselvallig maar de temperatuur is niet meer zo hoog, ongeveer 25 graden. We vermaken ons wel.

1. Ans Ottenhoff:
    Vive la France!!!
  2. Kees:
    24 juni 2022
    Marianne en Henk, wij staan bij jullie in de buurt op camping La Magaudie om Chartrier Ferriere. Dit is een culinaire camping gerund door Hollanders en hier kun je voor zo’n twee tientjes irdere avond mee-eten. Er zijn 32 plaatsen met vrijwel alleen Nederlanders. De omgeving is prachtig en een uur kun je rond een meer wandelen. Fietsen gaat hier moeilijk vanwege de heuvels.
  3. Mariska:
    blijf lekker genieten!
  4. Tinus:
    25 juni 2022
    Om alles te willen zien en beleven moet je wel duizend jaar leven.Ik ben23 Juni weer opi geworden.