Zonvakantie

3 juli 2022 - Pomport, Frankrijk

Montignac ligt weer achter ons. Van daar uit zijn we verhuisd naar Sarlat. Dit is een wonderschoon oud stadje. Je waant je daar in de Middeleeuwen als je door de kleine straatjes en steegjes slentert. De camping was netjes en op fietsafstand van Sarlat. We leren het Franse fietsen steeds beter. Op de heenweg naar de camping hebben we nog een druipsteengrot bezocht, die zijn er veel in deze omgeving. Ook zijn hier prehistorische grotten waar mensen vroeger hebben gewoond. De druipsteengrot was mooi om te zien maar wel weer veel klimmen om boven te komen. Het weer was eerst een beetje wisselvallig maar werd steeds beter. Op de camping was ook een zwembad waar ik weer lekker gebruik van heb gemaakt. Op woensdag was er markt in Sarlat. Dat was een gezellige drukke streekmarkt met de lekkerste producten. Men heeft hier veel foi grasse, allerlei eendproducten, truffels, honing en notenproducten, wijnen,  lekkere worsten en kazen, kortom van alles wat lekker is. Alles is echter pittig aan de prijs. We hebben wel lekker geluncht in Sarlat en ik heb een typisch streekproduct gegeten namelijk andouillette. Dat is een soort worst gemaakt van de ingewanden van een varken of koe. De serveerster verbaasde zich dat ik dat koos maar ik vond het echt lekker. Na Sarlat zijn we weer verder getrokken en we staan nu in Pomport, een klein plaatsje midden in de Dordogne. Het is een mooie wat grotere camping met een eigen meer en een mooi zwembad. Dat kunnen we nu wel gebruiken want het weer is uitstekend, lekker warm met een klein briesje. Vanwege het mooie weer heb ik Henk weer zijn zomercoupe gegeven, lekker kaal geschoren. Het hoogseizoen gaat hier volgende week beginnen, nu is het nog erg rustig op de camping. We staan maar met een paar mensen op het veld. Het sanitair is hier uitstekend, zo netjes en compleet hebben we dit nog niet eerder in Frankrijk gezien.

1. Tinus:
    3 juli 2022
    Je hebt een mooie vakantie,houden zo !
  2. Ruud Nieuwenhuis:
    4 juli 2022
    Prachtig daar. Ik weet niet of jullie er al eens geweest zijn, maar zo niet, neem dat de moeite om Le Gouffre De Pardirac te bezoeken. Een fantastische ervaring.
  3. Marianne Zeeman:
    4 juli 2022
    Helaas te ver uit de route