Rondje Zuid Nederland

27 augustus 2023 - Wijchen, Nederland

In Vessem hebben we uiteindelijk lekker gestaan. Het restaurant wat bij de camperplaats hoorde was een leuke aanvulling. We hebben daar lekker gefietst en na afloop dan een lekker drankje genomen op het terras van het restaurant. Tevens hebben we daar nog lekker gegeten. Op zaterdag hebben we een rondleiding gehad op het melkveebedrijf wat ook bij de camperplaats hoorde. Zoveel passie als deze mensen ondanks alles nog hebben voor hun bedrijf. Maar de camperplaats hebben zij niet voor niets want ook hun toekomst is onzeker. Na Vessem hebben we een uitstapje gemaakt naar België, naar Pelt. Daar stonden we op een boscamping bij een fietscafeetje. Het weer was uitstekend, dus lekker buiten zitten. We stonden daar in een mooi fietsgebied waar men, net als in Nederland, gebruikt maakt van knooppunten. Verder was de camping wel een beetje rommelig, maar wel gezellig. Toen we aankwamen was het personeel druk met de jaarlijkse kermis. Die duurt 4 dagen. Aan het einde is er dan een kegelwedstrijd op de camping voor de plaatselijke bevolking. Deze duurt net zo lang als de spelers vol kunnen houden. De kegelbaan is gewoon buiten achter het café en is van zand, verstevigd met wat houten planken want anders komen er gaten in de grond. De ballen zijn een soort ijzeren kogels en de kegels zijn houten paaltjes. Twee jongens zitten aan het einde van de baan om de kogels weer terug te doen via een houten goot, bestaande uit twee planken waarop de kogels zowaar konden rollen en zij zetten ook de houten kegels weer op z’n plaats. De mannen zitten op houten bankjes rondom de baan en in het midden staat een biertap, niet onbelangrijk. De wedstrijd duurder twee volle dagen. De laatste dag hebben toch wel even een flinke bui regen gehad en ook onderweg naar de volgende camping hadden we flinke regenbuien maar ter plaatse was het gelukkig weer droog. Nu staan we in Wijchen, net onder Nijmegen. Het is een leuke kleine camping met prachtig sanitair en tevens een wasmachine en droger want als je zo lang onderweg bent moet je toch wel eens wassen. We kwamen er ook achter dat we toch al wel veel van Nederland hebben gezien want we gingen naar een klein stadje genaamd Grave, waar we achteraf gezien nu al twee keer eerder zijn geweest. Maar dat is niet erg want ook onze volgende camping is geen onbekende. Overmorgen gaan we naar Hulshorst waar we al vaker zijn geweest maar toch ieder jaar weer een keer naar terug keren omdat we de omgeving daar mooi vinden.