Rondje Zuid Nederland

6 september 2023 - Bathmen, Nederland

Hulshorst was weer als vanouds. We hadden een mooie plaats uitgezocht en hebben onze oude vrienden, die daar al 22 jaar staan, weer even gesproken. Wij noemen hun de Weesper Moppen omdat zij altijd met hun carnavalsvereniging uit Weesp bij ons in Kortenhoef kwamen. We hebben daar weer mooi gefietst in de omgeving. We zijn nog even naar Nunspeet en Harderwijk geweest. In Harderwijk zijn we natuurlijk even bij Dries van de Berg ( viszaak) langs geweest om even wat lekkers mee te nemen. Het weer werkt nu echt wel mee. Het lijkt wel hoogseizoen in Zuid Europa. We staan nu in Harfsen, tussen Deventer en Zutphen op een leuke camping waar we eerder in geweest, genaamd de Waterjuffer. We hebben een gigantische plaats. Iedere keer als we aan komen lopen naar onze plaats lijkt onze camper zo klein, maar dat is hij niet. We hebben hier al heerlijk gefietst naar Deventer, Gorsel en Lochem. Morgen gaan we naar Zutphen. Onderweg kwamen we op een gegeven moment allerlei borden tegen die aangaven dat er een wijngaard was en dat je daar kon zitten en kijken en drinken. De  borden waren zo uitnodigend dat wij afstapten en gingen kijken. Het was  erg rustig en we  werden verwelkomd door een gigantische hond die duidelijk aangaf dat het zijn terrein was. Gelukkig hoorden wij iemand roepen tussen de druivenstruiken. Wij zagen een oudere vrouw die met onderhoud bezig was en vertelde dat het terras gesloten was (maandag) maar als we iets wilden drinken dan wilde zij het wel openen. Het zag er erg uitnodigend uit met een wirwar aan stoeltjes en tafeltjes. Het terras was een bonte verzameling aan spullen versierd met lampions en begroeid met verschillende klimplanten met het uitzicht op de wijngaard. Wij zeiden dat wij wel een wijntje lusten. Wij kregen een heerlijke witte en rode wijn geserveerd met een karaf water. De oudere vrouw verontschuldigde zich omdat zij alleen maar een hemdje droeg en weer aan het werk moest in de wijngaard maar wij zaten als vorsten op het terras te genieten. Voor wie wil weten  hoe de wijngaard heet, De Zessprong. Volgens de vrouw hadden zij al diverse prijzen gewonnen met hun biologische wijnen. De hond hebben wij trouwens niet meer gezien. Dit weer mag voor ons nog wel even aanhouden. Zo is kamperen genieten.

1. Ruud Nieuwenhuis:
    6 september 2023
    Leuk en dan vrijdag naar Almelo
  2. Marianne Zeeman:
    6 september 2023