Hurtigruten, cruise Noorwegen

18 mei 2019 - Kabelvåg, Noorwegen

Vandaag hebben we een zeer indrukwekkende excursie gehad. We zijn in het gebied van de zeearend geweest. We zijn met een kleine boot daar naar toe gevaren. Het instappen was op volle zee. De kleine boot ging langszij bij onze boot en de laadklep werd geopend en er werd een loopplank tussen de boten gelegd zodat we in konden stappen. Het was een kleine open vissersboot. In het gebied ging men de vogels, meeuwen, met vis voeren. Die zijn zo brutaal dat ze de vis uit de handen trekken van de mensden die de vissen voerden. Op een gegeven moment kwam er inderdaad een zeearend aanvliegen, eerst een rondje om de boot, en daarna pakte hij de vis. Dit gebeurde verschillende keren. Soms had de zeearende de vis wel en soms niet. Meestal vloog hij eerst een rondje om daarna een poging te doen. We zijn op verschillende plekken in de zee geweest waar de zeearenden zitten. We hebben er verschillende gezien. Het is mij, met veel moeite, gelukt om een paar foto's te maken die ik hier bij voeg. Het was een prachtige ervaring om op zo'n kleine boot te varen in de fjorden. Het was ook nog eens mooi zonnig weer. Het is duidelijk dat we meer naar het zuiden varen, er zijn weer bomen te zien en alles is weer wat groener. Op de Noorkaap groeien geen bomen omdat er te veel wind is. Het was ook niet koud vandaag.

1. Maikel Ridder:
    18 mei 2019
    Prachtige foto’s weer, Top👌
  2. Ans Ottenhoff:
    19 mei 2019
    Wat een prachtige avonturen zeer de moeite waard dus. Genieten!
  3. Tinus:
    Een aparte belevenis.