Nederland met de camper

13 mei 2023 - Voorthuizen, Nederland

Leersum hebben we inmiddels weer achter ons gelaten. We stonden daar op een zeer eenvoudige camping maar wel erg rustig. Je kon gewoon gaan staan op een zelf uitgekozen plek, er waren geen vaste plekken, de campingeigenaar was ook niet aanwezig en kwam pas een dag later de boel controleren. Het was ook erg rustig. De camping was na 30 jaar vorig jaar weer open gegaan en er moet nog wel wat gebeuren. Het sanitairgebouw was nieuw en schoon. Het weer was minder. We hebben daar een gehele dag regen gehad , dus binnenzitten. De dag daarna was het weerbericht iets beter dus hebben wij een lekker fietstocht gemaakt. Bijna aan het einde van de route werd de lucht steeds dreigender en uiteinlijk begon het toch te regenen. Nu waren we wel voorbereid en hadden regenpakken bij ons maar optimistisch als wij zijn, zijn we eerst onder een boom gaan schuilen. Dit was echter gezien het jaargetijde niet erg effectief. Het bladerdak was nog niet dik genoeg. Er stond nog iemand te schuilen, een vrouw op de fiets met haar hondje. Zij was duidelijk uit op een praatje en begon ons gelijk het hemd van het lijf te vragen. Ik moet zeggen dat zij een goede rechercheur zou zijn geweest. Zij kon in 5 minuten tijd zoveel vragen stellen, wie we waren, waar we vandaan kwamen, op welke camping we stonden, hoe lang we bleven staan en nog veel meer. Daarnaast gaf zij ook adviezen, waar we lekker konden eten, hoe we het best konden fietsen naar de camping, waar leuke dingen te zien waren. Na dit enige tijd te hebben aan gehoord had ik toch de aandrang om verder te fietsen en dan maar in de regen. Wij deden dus de regenpakken maar aan en gingen verder. Het was uiteindelijk nog maar 4 kilometer. Echter 4 kilometer in de stromende regen is niet wat je wil. Toen we op de camping aankwamen waren we toch wel nat. Onze schoenen en jassen waren doorweekt, dus alles maar weer drogen. Dat is echter wel een opgave als het zo nat is, waar droog je je spullen. Gedeeltelijk hebben we onder de luifel de regenkleding gehangen en de schoenen in de badkamer neergezet. Na Leersum zijn we naar Voorthuizen verhuisd. Dit was ook een kleine natuurcamping. Ik had al gebeld of er plek was en kreeg het antwoord, als het maar niet op Hemelvaartsdag is dan is alles nog vrij, ga maar staan waar je wil en kom het later maar melden. Zo gezegd, zo gedaan. Het is echt een mooie camping met een soort parkeffect. Het is zo groen hier en zo rustig.  Het sanitair is eenvoudig maar wel schoon. Nadat we ons gesetteld hadden hebben we ons aangemeld op een camping iets verderop. Deze 2 campings horen bij elkaar. We staan helemaal goed. Zowel gisteren als vandaag hebben we lekkere zomerse dagen gehad. Gisteren hebben we een fietstocht gemaakt, de route was echter niet helemaal wat wij er van hadden verwacht maar dat mag de pret niet drukken. Vandaag een heerlijke zonnige dag gehad op de camping, wel even een wasje gedraaid want het huishouden gaat gewoon door. Morgen is het Moederdag en komen de kinderen, dat gaan we dus wel beleven.

1. Monique:
    13 mei 2023
    Lekker dat mooie weer!! Berg je maar morgen en leg de oordoppen klaar dan komt het morgen helemaal goed 😂😜
  2. Ans Ottenhoff:
    13 mei 2023