Hurtigruten, cruise Noorwegen

20 mei 2019 - Molde, Noorwegen

Vandaag de laatste blog want morgen gaan we naar huis. We varen nog wel vandaag van Molde naar Bergen waar we morgenmiddag aankomen, dan gelijk in de bus naar het vliegveld en dan op naar Amsterdam.

Vandaag hebben we even instruktie gehad van de chefkok van het schip. Hij heeft tijdens de reis al verschillende keren demonstraties gegeven of iets verteld over het noorse eten. Deze keer ging het om het fileren van zalm. Als je ziet hoe gemakkelijk hij dat doet dan lijkt het kinderspel naar ik denk dat het toch nog tegen zal vallen. Hij fileerde de vis en sneed de zalm in dunne plakjes, susimi. Even 5 zalmen van 5 kg fileren en daarna mochten wij proeven. Ik kan zeggen, heerlijk. ( de foto's)

Vandaag hebben we ook de laatste excursie gehad. We zijn over de Atlantisch route gereden. Dit is een weg die speciaal voor de bewoners ter plaatse is aangelegd om verschillende eilanden te verbinden met bruggen. De weg is echter zo mooi geworden dat het nu een toeristische atractie is. We zijn ook een groot gedeelte door het binnenland gereden. Hier is goed het verschil te zien met het noorden, alles is groener en er zijn weer bossen. Onderweg nog even een 17 eeuwse kerk bezocht en we hebben een traditionele Noorse maaltijd gehad, een soort soep met stokvis er in en verder veel tomaten, paprika, uien, aardappelen en olijven. Het smaakte goed.

Nu nadert het einde van de reis. Ik hoop dat jullie veel plezier hebben gehad aan het volgen van deze bijzondere reis en als je meer informatie wil hebben kom dan even langs of stuur een berichtje. Op deze manier hebben jullie ook een beetje de reis langs de noord Noorse fjorden gevolgd en gezien, misschien smaakt het naar meer..... Voor ons was het een onvergetelijke vakantie.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wilma van Ekelenburg:
    20 mei 2019
    Dank je voor het meereizen, goede reis terug
  2. Ans Ottenhoff:
    20 mei 2019
    Zo hoort zalm eruit te zien...mmmmmmm. Goede vlucht terug naar Amsterdam morgen en dan eerst bijkomen en dan op naar France!!!
  3. Tinus:
    21 mei 2019
    Bedankt voor de reisverslagen.Het was een mooie tocht,
  4. Ruud Nieuwenhuis:
    23 mei 2019
    Mooie reis, bedankt dat we met jullie mee mochten genieten. Weer een item op onze lijst.