Rondreis Frankrijk

31 mei 2019 - Mers-les-Bains, Frankrijk

Gisteren zijn we weer vertrokken, voor de derde keer dit jaar. Nu weer met de camper en de planning is om een soort rondreis te gaan maken in Frankrijk.  Eerst gaan we langs de kust naar beneden en dan ter hoogte van Bordeaux steken over via de Auvergne en dan de Jura en Vogezen.

Het begon gisteren al goed. Het was beredruk en bij Antwerpen stond het gewoon vast. Ook verder richting Calais stond het vast. We hebben er 2 uur langer over gedaan dan gepland. De planning was om bij de Belgische kust, Bredene, te gaan overnachten, nu wij waren niet de enige die dat wilden. Bij de receptie van de camping stond gewoon een rij mensen om zich aan te melden. De camping was echter helemaal vol, dus maar een tweede camping geprobeerd, ook vol. Ik had nog een adres van een andere camping een aantal kilometers verder, dus daar naar toe gegaan. Ter plekke bleek ook deze camping vol te staan. De eigenaresse was echter zo vriendelijk om naar een andere campjng te bellen of daar plaats was en er was plaats. Echter toen wij weer weg wilden rijden werden we tegen gehouden door de eigenaar die toch nog kijken of hij iets kon regelen. Uiteindelijk konden wij buiten het campingterrein gaan staan voor een nacht, samen met nog een camper en een caravan. Het bleek dat tijdens Hemelvaart alles vol was.

Vandaag hoopten we op betere berichten. We zijn doorgereden naar Frankrijk, naar een plaats genaamd Le Treport. Dit ligt in Normandie aan de kust. Echter toen we bij de camping kwamen was deze gesloten vanwege de middagrust ( tussen 12:00 uur en 14:30 uur). We zijn eerst maar eens het plaatsje gaan verkennen en daarna wachten bij de receptie. Er kwamen steeds meer mensen bij staan die ook een plekje wilden hebben en iedereen maar wachten tot 14:30 uur. Toen kwam de medewerker van de camping even mededelen dat alles vol was. Hij liep daar echter al steeds rond en had wel gezien dat er veel mensen stonden te wachten, maar ons niet even inlichten.  Ik had gisteren nog een adres van een kleine camping gevonden in dezelfde omgeving dus daar maar naar toe gegaan. Eerst dachten we dat we verkeerd gestuurd werden door Tomtom, kleine straatjes midden door de stad en steil omhoog. Het klopte echter wel, er was een camping, klein oud en vervallen maar reuze aardige mensen en daar konden weg een plekje krijgen. Als je het sanitair ziet moet je lachen, douches met een ketting om aan te doen, oude wasbakken en WC's maar wel schoon.  Gelijk nadat we hier stonden was Henk in paniek, hij was de sleutel van de camper kwijt en dacht dat hij deze verloren had in de omgeving van de andere camping, mopperen en voorstellen dat we maar op de fiets daar naar toe moesten gaan om te zoeken. Maar gelukkig keek hij nogmaals alle vakken van de camper na en vond gelukkig weer de sleutels, scheelde ons een fietsritje. Toen we daarna eens goed gingen kijken waar we eigenlijk stonden bleek dat het plekje wel heel bijzonder is, we staan boven op een klip en vandaar kijk je over de zee uit en ook over de stad waar ook de steile rotsen zijn. Morgen willen dit eens gaan verkennen. Inmiddels is deze camping ook helemaal vol. Er is hier geen wifi, veel te modern.

1. Ans Ottenhoff:
    31 mei 2019
    Sjonge...wat een begin. Wij zijn vorig jaar ook in Le Treport geweest. Was leuk. Herdenking Dday deze week..dus het zal wel erg druk blijven. Groetjes.
  2. Tinus:
    1 juni 2019
    We zullen maar hopen dat het verder goed gaat.Prettige Vacantie en veel goed weer.