Rondje Frankrijk

26 juni 2019 - Brivezac, Frankrijk

Gisteren hebben we de panoramische tuinen van Limeuil bekeken, dat hield in dat we weer een hele klim naar boven moesten doen want de tuinen bevinden zich op de plek waar vroerger een kasteel stond. Aangezien het beter ging met Xera hebben we haar meegenomen. Ze heeft de wandeling uitstekend volbracht. Je hebt daar boven een prachtig uitzicht op de Vezere en de Dordogne en de twee bruggen ( zie foto). Aan gezien het behoorlijk heet zou gaan worden hebben we dit maar in de ochtend gedaan en in de middag de schaduw opgezocht. Zelf ben ik nog wel even in het zwembad geweest maar Henk hield stug vol en ging dus niet.

Vandaag zijn we weer naar een nieuwe camping toe gegaan ook weer aan de Dordogne bij Beaulieu sur Dordogne. Eigenlijk ligt deze camping op een eiland in de Dordogne midden in het plaatsje. Als je er naar toe rijdt denk je weer waar kom ik uit maar de camping is mooi, rustig en ruim opgezet. Je hoort het water van de Dordogne lekker stromen. We waren al vroeg op pad gegaan want het zou 39 graden gaan worden en dan wil je niet in de auto zitten. Normaal gesproken is de receptie van een camping tot 12:00 uur open en dan weer vanaf 14:00 uur. Wij hadden daar rekening mee gehouden en waren er al om 11:30 uur. Wat blijkt is de receptie maar tot 11:00 uur open en dan weer om 15:00 uur. Gelukkig konden we toch een medewerkster spreken die ons zei dat we al vast een plekje konden uitzoeken en ons later inschrijven. Ook deze camping heeft een zwembad en toen ik vanmiddag zei dat ik ging zwemmen zei Henk dat hij wel mee zou gaan. Hij is dus in het zwembad geweest!! Het was wel een lekkere verkoeling. Het plaatsje ziet er wel gezellig uit en morgen gaan we de oude binnenstad verkennen in de ochtend want het gaat weer bloedheet worden.

1. Nel:
    26 juni 2019
    Weer een prachtige omgeving en Henk was zeker aan verkoeling toe dat hij nu wel mee ging.
    Hier is het weer een bertje afgekoeld maar het weekend word weer warm.
    Groetjes Nel
  2. Ans Ottenhoff:
    26 juni 2019
    Wat een mooie omgeving daar he. Knap van Henk, trots op hem.
  3. Tinus:
    Het was hier ook warm,