Rondreis Frankrijk

15 juni 2019 - Batz-sur-Mer, Frankrijk

We hadden helaas een korte zomer, vannacht begon het weer te regenen. Vanmorgen was het wel droog maar er was veel wind. Toch zijn we maar met de fiets er op uit getrokken. Eerst Batz sur Mer bezocht. Voordat we er in waren, waren we er ook weer uit. Niet echt bijzonder. Daarna zijn we naar een havenplaatsje vlak bij gereden, genaamd le Croisic. Dit was wel een leuk plaatsje. Toen we weer terug reden wilden we een klein paadje langs de kust inrijden. Er zat daar een Fransman op een bankje die ons duidelijk maakte dat het met de fiets niet mogelijk was maar wel lopend. Hij vertelde van alles totdat hij aan ons vroeg of wij Frans spraken en wij dit ontkenden. Hij moest er zelf om lachen. We konden hem echter wel begrijpen. Hij vertelde ons dat het huis waar wij naar keken van de beroemde familie Curie was geweest. Nadat we het paadje gelopen hadden gaf hij ons nog een adres van een goed en niet duur restaurantje. Fransen zijn erg vriendelijk hier. Vanmiddag hebben de maar voetbal gekeken. Volgens de verwachtingen gaat het weer beter worden, daar hopen we maar op.

1. Nel:
    15 juni 2019
    Jammer van het weer de omgeving ziet er mooi uit.
    Het is weer overal een beetje van slag.
  2. Tinus:
    16 juni 2019
    Leuke foto’s. In het Zuiden is het weer meestal beter.Goede reis verder en veel mooi weer
  3. Ruud Nieuwenhuis:
    17 juni 2019
    Jammer van het weer. Wij hadden in 2015 met ons "rondje Frankrijk" precies hetzelfde. Pas toen we bij Rochelle en Ile de Ré waren werd het weer prachtig en bestendig. Enjoy.