Rondreis Frankrijk

17 juni 2019 - Batz-sur-Mer, Frankrijk

Vandaag en gisteren was het gelukkig goed zomerweer. We hebben verschillende plaatsjes bezocht met de fiets. Nu zijn fietspaden hier iets anders dan in Nederland, soms is er een fietsstrook op de weg afgescheiden door een witte streep, soms is er een soort fiets/ voetpad wat het meest lijkt op een gewoon trottoir en soms is er niets. Hier zijn ook geen fietsknooppunten om je route te bepalen dus doen we het met googlemaps. Dit werkt wel maar niet altijd even goed. Vandaag zijn we eerst twee keer langs onze camping gefietst voordat we de goede route hadden en dan liep dze nog via een autoweg waar je als fietser wel mag rijden maar wat niet erg prettig is. Uiteindelijk zijn we wel steeds op de juiste bestemming aangekomen. Het is ons opgevallen dat er op zondag vaak markt is. Gisteren waren we in La Pouliguen en La Baule en in beide plaatsen was een grote markt waar vooral veel levensmiddelen te koop waren. Vandaag gingen we naar een middeleeuws stadje gegaan genaamd Guerande. Het leek meer dan het was, erg klein. We hebben daar echter wel erg lekker gegeten, mosselen met een heerlijke saus en steak tartaar met Roquefortkaas. Met Xera gaat het niet zo goed, ze loopt niet goed, nu lijkt het een van haar voorpoten, ook is ze onrustiger 's nachts en drinkt ze ook meer. We geven haar maar zoveel mogelijk rust en eventueel een pijnstiller. We wachten wel af. Morgen weer naar een andere camping bij La Rochelle.

1. Tinus:
    17 juni 2019
    Het is droog en je kunt fietsen,maar ja die fietspaden zijn er soms helemaal niet.Prettige tijd.
  2. Monique De Jong:
    18 juni 2019
    aahh zielige Xera!! Rust en veel TLC!! en lekker fietsen, maar graag veilig!