Vakantie Denemarken

21 mei 2022 - Skagen, Denemarken

Hier weer even een update  van onze vakantie. Na Ringkobing zijn we naar een camping gegaan in het grootste natuurreservaat van Denemarken genaamd Thy. Volgens de New Yorktimes is dit een van de 52 plaatsen in de wereld die je zou moeten bezoeken. Dus dat hebben wij dan ook maar gedaan.Het is een gebied bestaande uit bossen met voornamelijk naaldbomen, heidevelden en duinen. Maar voordat we daar naar toe gingen zijn we eerst naar een Volkswagen en Retro museum geweest, dat was leuk om te zien, vele oude Volkswagens, met name Kevers en ook een VW campingbusje. Verder waren er veel oude gebruiksvoorwerpen en spullen te zien vanuit de vijftiger jaren. De camping lag bij het dorpje Klitmoller een klein nietszeggend dorpje. Er waren daar verschillende fietsroutes uitgezet en wij hebben er een gefietst. Onderweg hebben we waarschijnlijk een bordje gemist en zo werd onze route iets anders. Gelukkig had Henk Google Maps op zijn telefoon en konden zo toch de weg terugvinden naar de camping. Het weer is redelijk, het heeft alleen in de nacht geregend. Vandaag zijn we naar Skagen gereden, dit is het meest noordelijkste plaatsje van Denemarken en ligt op een landtong. Hier komen de Noordzee en de Oostzee bij elkaar. Dat gaan we morgen bekijken. Onderweg zijn we nog naar een bunkermuseum gegaan, het betrof de grootste bunker van heel Europa die de Duitsers hadden gebouwd om de Noordzee tegen de Engelsen te verdedigen. Het is echt een groot complex wat nog goed bewaard is gebleven en nu een museum is en de geschiedenis verhaalt.

1. Mariska:
    21 mei 2022
    Leuke foto's! Geniet ervan!
  2. Monique:
    22 mei 2022
    Leuk we zullen de foto's bij ons achter laten zien. Ron is groot fan en opknapper van zulke oude auto's!
  3. Tinus:
    22 mei 2022