Vakantie Denemarken

2 juni 2022 - Holbæk, Denemarken

Inmiddels staan we weer op een andere camping. In Nyborg hadden we het wel gezien. Het weer wilde nog steeds niet meewerken. We stonden op een camping buiten het stadje en wilden het toch gaan zien, dus gingen we op de fiets er naar toe ondanks het dreigende weer. De heenweg ging goed maar op de terugweg begon het te regenen en niet zo’n beetje ook. Nu hebben we altijd regenpakken bij ons, dus bij een benzinestation hebben we ons even verkleed als maanmannetjes. Toen we op de camping aan kwamen sopten we in onze schoenen en was mijn jas doorgelekt. Binnen in de camper hebben we maar lekker de kachel aan gedaan, droge sokken aangetrokken en de kleding te drogen gehangen. Inmiddels zijn we het weer wel een beetje zat. We staan nu in Holbaek op het eiland Seeland. We zijn de Grote Beltbrug over gegaan, dit was minder spectaculair dan verwacht en kostte ook nog veel geld. De camping is goed maar het weer belabberd. We hebben vandaag de gehele dag binnen gezeten met de kachel aan. De gehele dag waren er buien en de temperatuur is ongeveer 13 graden. De campings staan hier met Pinksteren helemaal vol maar er was nog wel een stadscamping in Kopenhagen die plek had. Je moet dan op een grasveld staan zonder extra’s. Het vooruitzicht dat we dan ook 4 dagen binnen zouden moeten zitten met de kachel aan, stond ons tegen. We hebben even overleg gevoerd en zijn tot de conclusie gekomen dat we genoeg hebben gezien van Denemarken en dat we naar huis willen. Morgenochtend vertrekken we vroeg zodat we aan het einde van de dag thuis zullen zijn. Dan gaan we tijdens de pinksterdagen maar weer eens uitzoeken waar we nu weer naar toe willen gaan.

wordt vervolgd…..