Zonvakantie

13 juni 2022 - Mersch, Luxemburg

Inmiddels zijn we weer onderweg. Nu is de planning om naar het zuiden te gaan, de Dordogne in Frankrijk. We willen de kou en regen achter ons laten en hebben ook genoeg zee en ander water gezien. We zijn vrijdag vertrokken naar de Belgische Ardennen. Daar hebben we gestaan op een mooie camping in Stavelot. Het plaatsje zelf is erg klein, alleen een groot klooster domineert het stadje. We waren nog van plan om naar de watervallen van Coo te gaan. Dit was volgens de campingeigenaar goed te fietsen. Nu zijn er speciale fietsroutes die langs oude spoorrails lopen, dus niet te steil. Aan de overzijde van de camping kon je een pad opgaan om zo bij deze route te komen, was makkelijk zei de campingeigenaar. Nu zo makkelijk was het niet, zeer stijl en dus niet te fietsen maar lopen met de fiets. Het pad zelf was onverhard en vol met kuilen en stenen. Bovenaan het pad zouden we naar links moeten gaan maar dat was een nog kleiner pad vol kuilen en vol met water. Het leek meer op een klein riviertje. Tot overmaat van ramp kreeg Henk ook nog een lekke band, dus we zijn maar weer terug gelopen naar de camping en hebben daar de dag doorgebracht, lekker in de zon onder het genot van een wijntje en een biertje. Vandaag zijn we naar de volgende camping gegaan maar eerst langs de fietsenmaker. Gelukkig was er een fietsenwinkel vlak bij de camping. Daar werden we zeer behulpzaam geholpen, onder het genot van een kop koffie was de band in 10 minuten weer heel. Nu konden we weer verder gaan naar Luxemburg waar onze volgende stop zou zijn. Aangekomen op de uitgezochte camping bleek deze helemaal vol te staan. Wij kregen een foldertje mee van een andere camping die ook mooi zou zijn. Ik heb eerst maar even gebeld of daar wel plek was en dat was gelukkig wel hebt geval. Nu staan we in Mersch, midden in Luxemburg. De camping ziet er redelijk uit, onderhoud kan beter maar we staan goed voor twee dagen en dan gaan we weer verder.

1. Wilma van Ekelenburg:
    13 juni 2022
    Fietsen in de ardennen is geen goed plan, paden houden ineens op en wegwijzers zijn ook zeer dun gezaaid
  2. Marianne Zeeman:
    13 juni 2022
    Als er al fietspaden zijn…
  3. Tinus:
    14 juni 2022
    Het is hier nu ook goed weer.Warm en zonnig.Veel plezier !

Ik