Romdreis Frankrijk

2 juli 2019 - Saint-Nectaire, Frankrijk

Inmiddels hebben we Saint Nectaier verkend, gisteren lopend en vandaag op de fiets. De Saint Nectaire kaas hebben we geproefd. In het restaurantje van de camping worden regionale  gerechten geserveerd. Gisteren was dat truffade, een soort aardappelgerecht met gesmolten kaas (Saint Nectaire) en daarbij ruwe ham en salade en er was fondue van Saint Nextairekaas. Henk heeft de truffade gegeten en ik de fondue, het was heerlijk. Vandaag zijn we naar een soort grotmuseum gegaan. Het is hier een vulcanische omgeving en er zitten veel mineralen in de grond en ook warm water en koolzuur. Alles bij elkaar maakt dat er veel kalk in het water zit wat in de grotten stroomt. Dit gebruikt men om voorwerpen te maken. Mallen worden met een soort kalklaag bedekt door het druppende water. Leuk om te zien. Daarnaast zijn we ook nog in een andere grot geweest, daar heeft men vroeger gebruik gemaakt van het warem water door er warm waterbaden in te maken. Het leuke aan heuvelachtig landschap is dat we vanmiddag terug gingen van de grot naar de camping en niet hoevden te fietsen, we gingen vanzelf. Morgen gaan we verder naar Sauviat daar wonen vrienden waar we op bezoek gaan.

1. Nel:
    2 juli 2019
    Wat prachtig om te zien die grotten helemaal een mooie omgeving.
  2. Ans Ottenhoff:
    2 juli 2019
    Wat klinkt dat allemaal lekker en mooi.