Rondreis Frankrijk

30 juni 2019 - Saint-Nectaire, Frankrijk

Gisteren was het weer een bloedhete dag, dus niet veel doen alleen een boodschapje en zwemmen ( althans ik). Gisteravond zijn we naar een concert van de plaatselijke harmonie geweest. Dit was in de middeleeuwse kerk, dus aan de akoustiek lag het niet. De vereniging was erg klein, had geen bassen en geen slagwerk. Ze hadden als thema fimmuziek, met name franse filmmuziek. Ook speelden ze Out of Afrika, wat wij ook wel hebben gespeeld. Nu Nel, ik kan zeggen dat de hoorniste niet aan jou kon tippen. Vandaag zijn we weer verder gegaan en we staan nu in de Auvergne. Het weer was zeer wisselvallig vandaag. Het begon bij vertrek met bewolking en toen we eenmaal reden was er dichte mist. Pas na een uur of zo kwam de zon weer door. Het werd wel weer gelijk heet. Vanavond tijdens het eten koken werd het donker in de lucht en begon het te onweren. Toen begon het hagelen en de hagelstenen kleterden op het dak en de luifel, gelukkig geen schade, zie de bijgevoegde foto's. De temperatuur is wel gelijk gedaald gelukkig naar 19 graden. We staan nu op een kleine camping in Saint Nectaire. Ik heb gelezen dat ze hier ook een speciale kaas hebben die wij morgen gaan proeven.

1. Tinus:
    30 juni 2019
    Een Vacantie met veel variatie
  2. Ruud Nieuwenhuis:
    1 juli 2019
    Ah, jullie zitten in de buurt van Bor les Orgues. Daar zijn Annie en Martin geweest en wij met Peter en Henk van Ginkel in 1986. Tjonge wat een tijd geleden.
  3. Nel:
    1 juli 2019
    Wat een weer verschil maar met die hitte doe je ook niets.Dank je wel voor het compliment wat die hoornist aan ging. Nog veel plezier verder al missen we jullie wel bij BMOL.