Rondreis Frankrijk

1 juni 2019 - Le Tréport, Frankrijk

Vandaag hadden we een rustige dag. Vanmorgen lekker uitgebreid ontbeten en daarna zijn we het stadje Mers-les-Bains eens gaan verkennen. Omdat we zo hoog op de klip staan dacht ik dat we een eind naar beneden moesten lopen. Wat blijkt, er was een oude stenen trap die op de boulevard uitkomt. Het was dus niet ver lopen. Mes-les-Bains is een oude badplaats waar nog veel oude art nouveaux huizen staan met erkers, balkons en torentjes in diverse kleuren. Er was een leuke boulevard. Le Treport zit er tegenaan gebouwd en daar zijn we dan ook naar toe gelopen. De route daar naar toe was even zoeken want er zijn twee zeearmen waar we overheen moesten komen. Uiteindelijk vonden we de juiste route via sluizen waar we overheen konden lopen. Le Treport is een leuke oude havenstad. Het was lekker druk want er was markt. Tevens was er een grote vismarkt en voldoende terrasjes waar je mosselen en ander seafood kon eten. Na een lekker biertje zijn we weer terug gelopen en daarna de trap omhoog gelopen, dit was wel iets vermoeiender, 103 treden. Vanavond een lekkere barbeque gehad. Het leuke aan deze camping is dat je de camping overal kunt zien omdat we zo hoog zitten. Ik voeg een paar foto's toe.