Rondreis Frankrijk

6 juni 2019 - Bagnoles-de-l'Orne, Frankrijk

Gisteren even geen blogje gemaakt omdat de wifi daar alleen bij de receptie beschikbaar is en het nogal fris was om daar te gaan zitten. Gisteren zijn we nog even Honfleur in geweest en 's middags heerlijk gegeten bij  een leuk restaurantje in het centrum. In Frankrijk maken  ze net even wat meer werk  van het eten en dat voor 15 euro voor een driegangen diner. Later in de midag begon het te regenen en Henk ergerde zich dat we geen tv hadden. We stonden net voor bomen zodat onze schotel het niet deed. Hij weet  dat we dan 's avonds  spelletjes gaan doen en hij houdt niet van spelletjes, helaas. We hadden 's middags nog wel wat lekkere dingen mee genomen, zoals plaatselijke franse kaas, pate, stokbrood en cider. Dit hebben 's avonds lekker gegeten. Henk had nog een beetje geluk, het bleek dat de wifi zodanig sterk was dat we via de laptop naar canal digital konden kijken. De kwaliteit was echter zeer slecht vanwege de zwakke wifi. Ons voornemen was om naar Sainte Mere Eglise te gaan maar vanwege de D Day herdenkingen waren we bang dat er geen plek meer zou zijn. Henk heeft gebeld en inderdaad geen plek, alles was vol. Vandaar een routewijziging. Vandaag zijn we naar Bagnoles de l'Orne gegaan. Dit is een kuuroord in midden Normandie, hier was gelukkig genoeg plek. Het is een mooie nette camping en morgen gaan we de stad eens verkennen. De route er naar toe was ook mooi via kleine wegen en door de dorpjes heen. Morgen maar eens bellen naar de volgend camping in St. Malo of daar een plekje is. Het is Pinksteren dus waarschijklijk druk. Saint Michel slaan we dit jaar over, dat heben we al gezien.

1. Maikel Ridder:
    6 juni 2019
    Ziet er weer zeer vervelend uit. En misschien gaat Henk de spelletjes wel leuk vinden als er geen tv is.
  2. Nel:
    7 juni 2019
    Morgen weer tv kijken een beetje afwisselen is ook goed. Wel weer een mooie plek.
  3. Tinus:
    7 juni 2019
    Een klein beetje tegenslag hoort er ook bij.
  4. Ruud Nieuwenhuis:
    7 juni 2019
    Ik ken tegenslagen die vervelender zijn.... Jullie zitten dus een stukje zuidelijke vanaf Honfleur. Tip: als jullie richting Bordeaux gaan neem dan een bezoek aan Ile de Ré op in jullie planning. Op dit eiland liggen diverse mooie campings maar er lopen allemaal fietspaden op dit eiland waarover je heerlijk kunt toeren. Sommige paden lopen langs de zee waaraan tentjes zitten waar je allerlei lokale gerechten kunt genieten. Veelal vis en zeevruchten. Enjoy