Rondreis Frankrijk

5 juli 2019 - Pont-de-Vaux, Frankrijk

Soms gaat alles goed maar soms gaat er ook wel eens wat mis. Eergisteren hadden we vlees gegrilld op de barbeque, de cadac. Nu legt Henk daarna vaak de grillplaat in het gras om dan een dag later af te wassen, zo ook eergisteren. Vreemd genoeg was de grillplaat gisteren weg, nergens meer te vinden. Er stonden maar weining mensen op de camping en wij stonden apart. We hebben echt alles afgezocht, in de struiken en het hoge gras maar de plaat bleef weg. Gisteravond hebben we naar de sterren gekeken. Het was daar erg donker bijna geen strooilicht en het was helder weer. Het was een mooi gezicht dus we hebben extra lang buiten gezeten. Vandaag gingen we weer naar een nieuwe camping, het was weer flink warm weer ongeveer 35 graden. Toen we op de camping kwamen zag ik dat de koelkast wel erg nat was, eerst dacht ik dat er iets gelekt had, was dat maar waar. De koelkast heeft de geest gegeven. Nu hebben we alleen nog een koelbox die het alleen nog maar op 12 volt doet. Gelukkig had men op de camping een tijdelijke oplossing. We hebben nu een losse koelkast onder de luifel staan maar het duurt lang voordat deze op temperatuur is vanwege de warmte. Henk heeft even naar de camperonderhoudsman gebeld maar dat gaat een duur grapje worden. We gaan het nu eerst oplossen met een extra koelbox en in Nederland zien we wel verder. Op dit moment zitten we bij het kampvuur te luisteren naar countrymuziek gemaakt door twee mensen van de camping, zang en gitaar. Het klinkt goed en het is gezellig. Gisteren kwamen we er achter dat de eigenaar en zijn vrouw van de camping waar we toen stonden ook muziek speelden, hij tenorsax en zij hoorn. Zij zitten in een bigband cq. harmonie. Zij organiseren ook muziekavonden op hun camping. Voorlopig blijven we hier weer 4 nachten, we staan aan de rivier de Saone en het schijnt dat je hier goed kunt fietsen.

1. Ans Ottenhoff:
    6 juli 2019
    Tjongejonge...wat een pech. Maar de muziek en het weer zijn mooi.Gelukkig maar.
  2. Tinus:
    6 juli 2019
    Er zijn ergere dingen maar het is wel vervelend,Wie neemt er nu een bakplaat mee.Een heldere nacht zonder lichtvervuiling is prachtig.